پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227493
نادري: تلاش دولتي ها براي عقيم سازي زنان کارتن خواب يعني پاک کردن صورت مسئله/ ابراهيمي: بايد مشکل گورخواب ها را به صورت ريشه اي حل کرد
تاریخ انتشار : 1395/10/18 09:19:52
نمایش : 1033
مدتي است که بحث گورخواب ها و کارتن خواب ها در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي،همهمه اي به پا کرده است و از طرفي ديگر، پيشنهاد دولتي ها براي عقيم سازي زنان کارتن خواب براي پايان دادن به اين معضل اجتماعي جاي سوال دارد؛اقدامي که نه تنها مشکلي را حل نمي کند بلکه برخلاف شرع و اسلام است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  تهران نيوز ، ديدن افراد معتاد و بي سرپناه در جاي جاي شهر بخصوص در مناطق فقيرنشين، ديگر براي خيلي از ما عادي و طبيعي شده تاحدي که به سادگي از کنار آنها رد مي شويم و دست آخر ممکن است تنها چند سکه ناقابل را نثارشان کنيم.

همين بي توجهي و ساده رد شدنهاي ديروز ما باعث شده که معضلات يکي پس از ديگري گريبان جامعه را بگيرند و عده اي را حتي شده براي بازه زماني خاص به تکاپو اندازد. با وجود آن که ديگر اين باور بين همه مردم جا افتاده که معتاد يک بيمار است و بايد روشهاي درماني خاصي را براي بهبود آنها پيش گرفت اما متاسفانه همه به دست يکدگير نگاه مي کنند و اقدامات موثري براي آنها تاکنون نشده که اگر مي شد اين همه کارتن خواب و بي خانمان را در لابه لاي آهن هاي پل ها، زير تابلوهاي تبليغاتي و ايستگاههاي تاکسي و اتوبوس نمي ديديم.


اين موارد درحالي است که بسياري از اين معتادان و بي خانمانها در آرزوي خوابيدن در جايي نرم و خوردن غذايي گرم هستند اما حتي گرم خانه هاي ما ديگر کفاف آنها را نمي دهد و کسي هم پناه در گرم خانه ها را به آنها پيشنهاد نمي کند.


اما معضل کارتن خوابي براي امروز و ديروز نيست و چندين سال است که جامعه با آن کلنجار مي رود ثمره رسيدگي کم و غافل بودن از حال همديگر باعث شده کارتن خوابي به معظل پيچيده و جديدتري به نام گورخوابي تبديل شود. زمستان سرد و نداشتن سرپناهي امن زندگي برخي از معتادان را در گور مقدر کرده است.


شايد اگر آن فردي که براي اولين بار گورخوابهاي نصيرآباد را ديد همانند خيلي از ما بيخيال و بدون توجه از کنار آن رد مي شد ساليان ديگر هم کسي از حالشان خبر نمي گرفت و مشکلي به مشکلات ديگر اضافه مي شد اما چند عکس و يک اصطلاح گورخوابي چالشي جديد به راه انداخت تاجايي که حتي دانشجويان هم به فکر راه چاره هستند.


در حالي که بعد از انتشار عکس هاي مختلفي از گورخواب ها جمعي از مسئولان به صحبت درباره رفع چالش فوق پرداختند و حتي عده اي اظهار نظر کردند که با وجود آنکه فرماندار شهريار وعده داده بود، وضعيت افراد بي‌خانماني که در گورهاي خالي گورستان نصيرآباد شهريار مي‌خوابند رسيدگي شود اما با ضرب و شتم ين کار صورت گرفت.

چرايي ارائه پيشنهاد عقيم‌سازي بي‌خانمان‌ها از سوي برخي دولتي‌ها


مولاوردي معاون رئيس جمهور وقتي درباره پديده زنان کارتن خواب مورد سئوال قرار مي گيرند از بررسي نسخه «عقيم سازي» سخن به ميان مي آوردند و زماني که ماجراي گورخوابهاي شهريار در شبکه هاي اجتماعي بالا گرفت، برخي روزنامه نگاران اصلاح طلب صراحتا از ضرورت عقيم سازي آنان سخن به ميان آوردند و با اينکه پول دولت خرج آنها شود، انتقاد کردند!


اينکه عقيم کردن زنان و مردان کارتن خواب يک راه حل در دست بررسي در دولت مي‌باشد، نشانگر ريشه‌هاي خاص فکري اين جماعت در نگاه به مسائل و معضلات اجتماعي است. از طرف ديگر آنچه استاندار تهران افاضه فيض نموده است که گور خواب‌ها معتادان متجاهرند و گمان نکنم که در تهران بي‌خانمان داشته باشيم! به سادگي يعني اينکه اين به اصطلاح معتادان متجاهر به هيچ وجه داخل آدم حساب نمي‌شوند وگرنه در گور خوابيدن و زيستن هر چقدر هم که تعريف‌مان از خانه را موسع کنيم، عين بي‌خانمانيست. از طرف ديگر معتاداني که به چنين فلاکتي کشيده شده اند اگر امکانش را داشته باشند بدون شک براي خودشان خانه و سر پناهي دست و پا خواهند کرد و بي‌خانماني و فلاکت شرايطي است که بر آنها عارض شده است و آنها به شکل ژنتيکي بي‌خانمان نبوده‌اند. توجه به اين مساله بديهي که وجود کارتن خواب‌ها و گور خواب‌ها و بي‌خانمان‌ها، يک عارضه اجتماعي است و ممکن است در صورت جمع شدن پاره‌اي شرايط براي همه ما رخ بدهد، عامل اساسي در يکطرفه به قاضي نرفتن در مواجهه با آن است.

علما دربرابر عقيم‌کردن گورخواب‌ها سکوت نکنند

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره موضع گيري‌هاي اخير درباره عقيم سازي گروه‌هاي آسيب پذير در بيانيه‌‌اي اعلام کرد: درد عميق اينجاست که در نظام اسلامي سخن از عقيم کردن انسان‌ها به ميان آيد به قصد پاک کردن صورت مساله اصلي که همانا فقر اين افراد و ناتواني دولت در رفع اين معضل است، در حالي که در دين مبين اسلام عقيم کردن بعض از حيوانات نيز منع شده است.


تلاش دولتي ها براي عقيم سازي زنان کارتن خواب يعني پاک کردن صورت مسئله


سيدمحمدياشار نادري کارشناس مسائل اجتماعي در گفتگو با خبرنگار «تهران نيوز» با اشاره به معضل اجتماعي به نام گورخوابي در جامعه و پيشنهاد دولتي ها براي عقيم کردن اين افراد، اظهار داشت: در نوع نگاه به مشکلات از جمله مشکلات و آسيب هاي اجتماعي شهر تهران، دو نوع نگاه وجود دارد. يک نگاه مديرت جهادي و ديگري مديريت اشرافي که در مديريت اشرافي، که متاسفانه بخش هايي از دولت و همفکران آنها گرفتار آن هستند، نه حضور جدي در بين مردم دارند و نه درک و تصويري دقيقي از مشکلات.


وي ادامه داد: نسخه هاي مديريتي اشرافي و طراحان بحث عقيم سازي کارتن خوابها و گورخواب ها،همانگونه که عنوان شد، از جنس پاک کردن صورت مسئله و «طبيعي است» و «عقيم سازي» است وصاحبان اين سبک مديريت، زماني هم که با فشار افکار عمومي مواجه مي شوند در مقام اپوزيسيون ظاهر شده و به زعم خود، توپ را به زمين ديگران مي اندازند.

پيشنهاد طرح عقيم کردن زنان کارتن خواب،جاي تعجب دارد


احمد سالک کاشاني عضو کميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني «تهران نيوز» با بيان اينکه هرگونه پيشنهادي از سوي هر نهاد و سازماني در جهت اجراي طرح عقيم سازي زنان کارتن خواب، خلاف شرع است و جاي تعجب دارد، گفت: واقعا نمي دانم طرح چنين مباحثي همچون عقيم کردن زنان کارتن خواب از کجا نشات گرفته است اما به هيچ عنوان کار سازي نيست و بايد پيشنهاددهندگان اين طرح، به خود بيايند و به جاي حل کردن مشکل کارتن ها و گورخواب ها، به مشکلات نيفزايند.


وي ادامه داد: ما مسلمان هستيم و دين ما چنين اجازه اي به ما نمي دهد که براي رفع يک مشکل اجتماعي، اعتقادات خودمان را ناديده بگيريم و نياز است که مسئولان امر، راه حل هاي بهتري را براي رفع مشکل کارتن ها و گورخواب ها پيدا کنند، چرا که دشمنان انقلاب با استفاده از همين مشکلات، قصد ضربه زدن به آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي را دارند و قطعا رسانه هاي غربي و ضدانقلاب، از اين موضوع بهره برداري خود را خواهند کرد و نياز است که مسئولان نسبت به اين موضوع، هوشيار باشند.

بايد مشکل گورخواب ها را به صورت ريشه اي حل کرد


عليرضا ابراهيمي عضو کميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني «تهران نيوز» با اشاره به اينکه پديده گورخوابي، يکي از معضلات اجتماعي است و نياز است که مسئولان در جهت رفع چنين مشکلات، راهکارهاي مناسبي را اتخاذ نمايند، گفت: متاسفانه اخباري در خصوص عقيم سازي کارتن خواب هاي زن شنيده مي شود که واقعا طرح چنين موضوعاتي جاي سوال دارد، چرا که مشکلي را حل نمي کند و از نظر اسلامي و ديني هم قابل قبول نيست.


وي ادامه داد: راهکار مناسب و قابل اجرا در چنين شرايطي ايجاد مکان‌هايي است که زنان معتاد را تحت پوشش قرار دهد، هنگام بارداري خدمات بهداشتي به آن‌ها ارائه دهد و حاصل اين خدمات در ‌‌نهايت تولد نوزادي سالم خواهد بود که مي‌تواند تحت پوشش سازمان‌هاي مسئول هم قرار گيرد.


ابراهيمي در پايان خاطر نشان کرد: برخي رسانه هاي اصلاح طلب به ناحق در خصوص اجراي طرح عقيم سازي زنان کارتن خواب تبليغ مي کنند که چنين کاري شايسته نيست و نياز است که به طور ريشه چنين مشکلاتي را حل کنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html